Social Media (marketing)

“Iedereen doet aan Social Media, dus ik ook maar“ wordt vaak gezegd. Je moet er echter wel goed over nadenken. De wijze waarop je Social Media moet inzetten verschilt erg per situatie.
Social Media mobiel

Juiste aanpak

Social Media inzetten doe je niet even zomaar. Er kan heel veel tijd in gaan zitten, zeker wanneer je alle populaire kanalen wilt gebruiken: Facebook, LinkedIn, Snapchat, Instragram en Pinterest. Het is belangrijk om te weten waar je doelgroep zit. Facebook is vaak erg populair, maar de kracht van LinkedIn voor de B2B markt onderschat men.

Partijen bieden verschillende diensten op het gebied van Social Media. Denk aan monitoring, trainingen of het gehele beheer van je pagina. Het is daarom belangrijk te kijken welke dienst het beste past.

Social Media Marketing

Tijd & keuzes

Tijd is een belangrijk sleutelwoord in het toepassen van Social Media marketing. Om optimaal resultaat te behalen via deze kanalen moet zorgen dat je continue actief blijft, maar uiteraard moet je ook weer niet gaan spammen.

Verder is bijvoorbeeld een win-actie leuk op de korte termijn, maar haal je daar ook kwalitatieve leads mee binnen? Kortom, genoeg keuzes te maken, waarbij hulp altijd handig is.

Contact opnemen

Advies/hulp nodig bij Social Media? Stuur een bericht